Československý autoslalom
Spousta fotek a videí z Hodonína na Instagram Stories - @csautoslalom

Pavol Buček se rozpovídal v rozhovoru

Přinášíme vám první ze série rozhovorů se závodníky Československého autoslalomu. Začneme pěkně z ostra. Jako první na paškál totiž přišel Pavol Buky Buček, který startuje se zajímavým vozidlem Tiger Racing Super Six, je průběžně vedoucí jezdec šampionátu a rovněž jeho tým Tiger Vti Sti Racing Team vede i týmovou trofej. Pavla jsme pořádně vyzpovídali, dozvěděli jsme se, jak se mu letos daří, jaké byly jeho začátky závodnické kariéry a jak vůbec přišel k jeho netradičnímu závodnímu speciálu.

Na úvod si dáme velmi jednoduchou otázku. Jak jsi spokojený s dosavadním průběhem letošní sezóny?
Ahojte. Tak konečne to prebieha podla mojich predstav (klop klop). Nakolko som v podstate začiatočník, tak som velmi spokojny ako sa umiestňujem.

V předchozích sezónách jsi měl poměrně značné technické problémy, které tě častokrát stály vítězství nebo dobré umístění. Povedlo se ti již všechny problémy odstranit? Co všechno jsi musel ladit?
Tak hovorí sa, že každy si musí vybrať svoju dávku smoly a mne len zostáva dúfať, že já už to mám po minulom roku na nejaký čas za sebou. V podstate ma to stalo minulý rok absolútne víťazstvo. Kazilo sa všetko možné aj nemožné. Roztrhnutá spojková lamela, odpálený vstrekovač, poškodená prevodovka, roztrhnutý prítlačný tanier na spojke… Najhoršie bolo to, že nejazdím len u Vas, ale aj na SK a často som extrémne rýchlo musel zháňat diely (najčastejšie v UK), vyťahovať motor a prevodovku a opravovať v čo najkratšom čase. Po týchto skúsenostiach mám momentálne už dosť základných dielov na výmenu aj na závodoch, ale motor tam určite vyberať neplánujem, to je nadlho. Ako „prevenciu“ som sa snažil nahradiť poškodené diely za čo najvalitnejšie.

Tvůj speciál Tiger Racing Super Six je hodně vzácné vozidlo. Jak jsi k němu vůbec přišel? Je to vlastní stavba nebo sériově vyráběné auto?
Kedže najprv som začínal na šprintoch, chcel som auto s čo najnižšiou váhou a nakoniec som našiel jedno u vás v ČR. Auto bolo dovezené z UK ako projekt, malo slúžiť na reklamu, no nevedeli na to zohnať diely, tak sa to rozhodli predať. Ja som z toho použil iba rám a laminátové diely karoserie, všetko ostatné je iné ako povodne. S originálom z tovarne Tiger Racing má moje auto už len velmi málo společné (okrem vzhĺadu)

Co bys nám o tomto autě řekl? Jaký je v něm motor, kolik auto váží, atd…?
Motor je atmo Ford Duratec 1998ccm. Váha auta je bez jazdca niekde okolo 600kg, s jazdcom okolo tony :-D Brzdy sú od Wilwood, zakázkové kolesá Braid, tlmiče a pružiny na zakázku HP sporting, predné horné a spodné ramená Profi performance, výfuk AMA, ecu Microsquirt, diff Torsen, kovokeramická lamela, prítlačák AP racing, 3,7kg zotrvačník, sekvenčná 5q prevodovka…Je toho veĺa.

ČSautoslalom jezdíš již několik let, kdy a kde jsi začínal se závoděním a jaké byly tvoje začátky závodní kariéry?
V slalome som v podstate začiatočnik. Jazdil som od nepamäti sprinty na svojom Nissane 300ZX z31 turbo, na ktorom som vyhral kopec šprintov, stal sa absolútnym majstrom SK a urobil aj SK rekord na 1/4mile. Po Nissane nasledoval Tiger, ktorý bol bezkonkurenčný vo svojej triede a s ním som bol majster SK do 2000ccm. Postupne ma to nejako prestalo baviť tlačiť auto po letisku na štart a tak som začal jazdiť slalom. Povedal som si, auto na to mám, ale jazdiť rovno a jazdiť rýchlo do zákrut je niečo úplne iné a úplne iné musí byť aj auto. Tak som sa postupne začal s autom zoznamovať, hafo vecí sa poupravovalo a teraz som tam kde som. Dvojnásobný majster SK v slalome ako v triede, tak aj absolutne a tento rok mám pekne našliapnuté na hatrick. No a u vás po minulom roku som vicemajster kategórie aj absolútne.


Jaké máš rád tratě? Je nějaká opravdu hodně oblíbená?

Velmi oblúbenu mám motokárovú trať v DS a Násedlovice.


Letos doslova válcuješ všechny ostatní soupeře, takže se dá říct, že jsi nyní na úplném slalomovém vrcholu. Jaké máš plány na další sezóny? Budeš pokračovat se stávajícím autem i v ČSautoslalomu 2019?

Samozrejme, auto zostává, snažím sa na ňom stále niečo upravovať, vylepšovať aby bolo konkurenčne schopné, nemožem zostať stáť. Plány do dalšej sezony sú hlavne zrychliť sa.

Máš nějaké partnery / sponzory, kteří by tě podporovali v závodění?
Najvačšie poďakovanie patrí hlavne rodine, priatelke a v neposlednom rade firme Buček CNC-OBRABANIE s.r.o., Millers Oil Slovakia, Profi performance, Racingtyres.cz a ešte vám, že toto vobec organizujete.

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů v závodním i osobním životě!

MOTOKRY HODONN