Skip to main content

Již minulý víkend pokračoval jubilejní 10. ročník ČSautoslalomu, tentokrát to bylo na kopci u Násedlovic a místní oblíbené trati do vrchu. Rekordní účast a krásné počasí přineslo další skvělý podnik před blížícím se koncem sezóny. A jelikož za měsíc a půl graduje šampionát dvojzávodem v Hodoníně, tak závod v Násedlovicích čítal už pořadové čísla osm a devět. Některé příběhy v titulových soubojích již doznávají jasnějších obrysů a dokonce je tam již pár předčasných šampionů, ale spousta tříd a také absolutní pořadí stále nabízí rozdíly mezi jezdci v řádech bodů, a to ozvlášť při odečítání tří nejhorších výsledků. V následujícím textu se pověnujeme tomu, jak to v Násedlovicích probíhalo a jak jsou rozdané karty před posledním víkendem.

Třída S1 – Série do 1600 ccm

Ve třídě určené pro sériové automobily do 1600 ccm nastoupilo v sobotu 13 a v neděli 11 závodníků, přičemž na čele startovního pole se vytvořily dvě dvojice jezdců, které proti sobě sváděly po oba dny souboje o první, respektive třetí místo. O vítězství se utkali dva největší adepti na titul, Martin Magát s Hondou CRX a Zdeněk Gergel s Citroënem Saxo. Hned od úvodních jízd soboty byl o něco rychlejší Magát a i přestože závod zdramatizoval shozeným kuželem ve druhé jízdě, dokázal v sobotním závodě zvítězit o necelou vteřinu právě před druhým Zdenkem Gergelem. Oba si tento souboj zopakovali hned v neděli a to s totožným výsledkem, tentokrát v rozdílu 1,6 vteřiny. Za nimi také oba dny bojovala dvojice Vojta Grmolec s Renaultem Twingo a Štěpán Poulík s Citroënem C2 VTS, přičemž rozdíly mezi nimi byly ještě minimálnější. Dva bronzy si nakonec odvezl Vojta Grmolec, když i v sobotu i v neděli ustrážil třetí příčku o pár desetin vteřiny.

Třída S2 – Série do 2000 ccm

Ve třídě S2 startovalo o něco málo méně jezdců, konkrétně 8 a 9, ale za to se výsledková listina zajímavě promíchala. Parádní výsledek v sobotu vyjezdil Tonda Husička s vypůjčenou Hondou Civic, což nejeden všímavý divák rozhodně tituloval jako top překvapení závodu. A to když si vezmeme fakt, že překonal spoustu zkušených a úspěšných borců. Na druhém místě totiž o desetinu za Husičkou dokončil průběžně vedoucí jezdec šampionátu Branislav Goga s Hondou S2000 a další vteřinu za ním loňský šampion Patrik Sokolík s Renaultem Clio. V neděli se však vrátil na trůn Branislav Goga, který dokázal v nedělním pokračování nejvíce zrychlit. Na druhou pozici poskočil z pátého místa rakouský závodník Wolfgang Luttenberger a druhý bronz získal Patrik Sokolík. 

Třída S3 – Série nad 2000 ccm

Lehce přes 10 závodníků bojovalo ve třídě S3 a řada z nich bojovala velmi statečně, i když to jednoduché rozhodně nemají. Červené Porsche GT4RS totiž rozdrtilo zbývající auta i tentokrát a kromě toho vládlo i absolutní klasifikaci závodu. Dávid Nemček totiž přijel ve fantastické formě, dvakrát zvítězil v S3 i absolutní klasifikaci a mimojiné si také připsal nejrychlejší čas na aktuální verzi trati používané od roku 2021. Kolega ze stáje Stoketh reisink Ján Poláček mu zdatně sekundoval na druhé pozici, byť tentokrát ve větším rozdílu než na předchozích podnicích. Nejrychlejší ze zbytku pole byl také po oba dny Filip Melicher s Hondou Civic Type R, který postupnými kroky kráčí za obhajobou titulu šampiona s aktuálním náskokem 15 bodů.

Třída SP1 – Sport do 1400 ccm

Jedna z nejvyrovnanějších tříd víkendu nabídla na startovce 14 jezdců a parádní klání o podium. Sobotní vítězství dokázal urvat fantastickou poslední jízdou Ján Dúbrava s Opel Corsa, když jako jediný z celého víkendu a třídy SP1 zaznamenal čas po 1:23. Dúbrava tak získal první vítězství v sezóně, které je nesmírně cenné v jeho boji o třetí příčku v šampionátu. Druhou pozici získal vedoucí jezdec šampionátu Miroslav Homola s Hondou Civic a za ním dokončil týmový kolega Ľuboš Jenis také s Hondou. Homola dokázal v nedělním závodě o krapet zrychlit a těchto pár desetin mu vyneslo nedělní vítězství, už páté v letošním ročníku. Druhé místo si s ním prohodil Ján Dúbrava s dalším pěkným výsledkem a na bronzový stupínek poskočil Radek Červík startující se Škodou 105l. 

Třída SP2 – Sport do 1600 ccm

Dvojice Zdenko Gergel a Peter Holubčík si opět nedala nic nadarmo, když tato dvě Saxa jasně opanovala smečku dvanácti SP2. Hned na úvod víkendu chybovali, ale později jízdy vyčistili a rozhodovala samotná rychlost. V sobotu dokázal urvat vítězství Zdenko Gergel závěrečnou jízdou, když Holubčík zaostal v součtu o čtyři desetiny. V neděli oba dokonce markantně zrychlili a Gergel dostal čas nej jízdy až pod magickou hranici 1:20, čímž si potvrdil i nedělní výhru. Holubčík tentokrát dokončil o vteřinu zpět a v šampionátu nyní ztrácí 15 bodů. O poslední místo na podiu celý víkend těsně bojovala až čtveřice jezdců, ze kterých ale v obou závodech vzešel nejlépe Vít Kutal s Hondou Civic.

Třída SP3 – Sport do 2000 ccm

Až 19 jezdců soupeřilo v sobotním podniku. Do neděle jich poté naskočilo jen 11, ale v obou dnech to byl napínavý vývoj se zajímavý výsledky. Letošní první podium a dokonce první vítězství v rámci ČSAS v jeho kariéře získal Martin Liška s Renaultem Clio, který tentokrát všem soupeřům vytřel zrak. Hned od první jízdy nasadil rychlé tempo, každou jízdou stáhnul půl vteřiny dolů a ani jednou nechyboval. Tato ideální kombinace mu tak vynesla porci 20 bodů. Druhý skončil o jednu desetiny vteřiny Daniel Bátora také s Renaultem Clio a další dvě vteřiny zpět favorizovaný Martin Škopek, do třetice také s Cliem. Nedělní pokračování přineslo lehce jiné výsledky, když si ze stříbra na zlato polepšil Daniel Bátora, na druhé místo poskočil Martin Škopek a třetí místo pak získal Martin Hlavna s Hondou Civic. Násedlovice tak opět promíchaly tuto tradičně napínavou třídu. První trojici jezdců J. Škopek, Hlavna a M. Škopek před posledním víkendem dělí pouhé tři body!

Třída SP4 – Sport nad 2000 ccm

Na kopci u Násedlovic tentokrát musel chybět Jakub Procházka, dosavadní král předcházejících závodů, takže se otevřela cesta pro jednoho ze 14 dalších pilotů. Na závod však pro změnu dorazil loňský šampion Martin Bátora s Mitsubishi Lancer, který jeho místo vyplnil dokonale. Přestože letos neurval absolutní vítězství jako v loňském ročníku Násedlovic, tak i tak získal suverénní vítězství ve třídě o 7, respektive 9 sekund. Druhou příčku po oba dny okupoval nováček seriálu ČSAS, Maxmilán Beránek startující s Hondou Civic Type R. O třetí místo se pak svádělo těsnější klání mezi Peterem Nemčičem s dalším Type R a Martinem Polákem s Fordem Fiesta. Byť jen o chlup, tak přeci jen rychlejší tempo ukázal Peter Nemčič, který získal dvě třetí místa a důležité body pro jeho druhé místo v šampionátu.

R1 – Racing do 1600 ccm

Patnáctka závodních speciálů obohatila pole třídy R1 a i zde rozhovaly o podiových umístěních jednotky desetin. Sobotní souboj o vítězství svedla dvojice Urík a Lavický, kteří se v každé jízdě přetahovali v minimálních rozdílech a tlačili jízdy už za hranici a riziko penalizací. Nejlepší rychlost celkově zužitkoval Matúš Urík s Peugeotem 106 čímž bral první vítězství v sezóně o vteřinku před druhým Jakubem Lavickým s Fiatem 126. Třetí příčku a první podiové umístění v R1 pak získal Martin Kraus s novým motorem osazenou Škodou 105S, který urval těsný výsledek před smečkou dalších pěti jezdců. V neděli všichni zrychlovali a pole navíc doplnil Dušan Šurýn s další 106. Fámozní víkend však završil premiérovým vítězstvím ve třídě R1 Jakub Lavický. Jakub zrychlil oproti sobotě o více než vteřinu, všechny jízdy zajel čistě a zaslouženě tak uzmul zlatý pohár. Druhé místo obsadil se ztrátou devíti desetin Dušan Šurýn, průběžně vedoucí jezdec sezónní tabulky. Na třetí pozici stanul sobotní vítěz, Matúš Urík.

R2 – Racing nad 1600 ccm

Poměrně překvapivě nejobsazenější třída víkendu, a to dokonce se 21 piloty v sobotu a 17 v neděli. A tedy nejen nejobsazenější, v sobotu rozhodně i nejvyrovnanější. Ľuboš Čelin s BMW 130XD totiž zvítězil o pouhých 12 tisícin sekundy, když to urval dvěma konzistentníma jízdama. Druhý Dominik Huráb s Yarisem GR to za to tzv. napálil ve třetí jízdě, překonal best lap o vteřinu, ale v součtu zaostal o těch 12 tisícinek. O třetí místo těsně soupeřila dokonce čtveřice jezdců, kterou dělilo necelých pět desetin. Cenné a zasloužené třetí místo v součtu uzmul Pavel Müller s VW Golf MK2 před Touškem, Beránkem a Tichým. A tyto minimální rozdíly se o den později nejen zopakovaly, ale navíc se kompletně promíchaly výsledky. První místo získal juniorský závodník Dominik Huráb, druhý skončil Pavel Müller a třetí Ľuboš Čelin.

Ženy

Osm závodnic celkem, ale zejména všechny z předních pozic tabulky šampionátu soupeřilo mimo své třídy také v ženské kategorii, kterou v obou víkendových závodech ovládla Silvia Baranková s Alfou Romeo MiTo, čímž si s předstihem zajistila titul letošního šampiona ČSAS. Druhé místo v sobotu získala také druhá závodnice šampionátu Lucie Drbalová se Suzuki Swift a třetí skončila Sindy Mládeková s Citroën Saxo. V neděli pak vítězku Barankovou doplnila na stupních druhá Natálie Lupačová s Audi A8 a jejím prvním pódiem krátké kariéry a třetí Nikola Puršová s Hondou Civic Type R, která naskočila do Násedlovického víkendu až v jeho nedělním pokračování.

Junioři

Početné pole 18 a 13 juniorů pokračovalo v souboji o juniorského šampiona i na kopci u Násedlovic, tentokrát však bez zmíněného Procházky. Absence využil Dominik Huráb, který si připsal dvě přesvědčivé vítězství. Dvě druhá místa a důležitý krok v boji o třetí místo šampionátu udělal Martin Kraus se Škodou 105S. V závěsu za ním se však udržel dvakrát na třetí příčce jeho soupeř Maxmilián Kepeň s Citroën Saxo. 

Masters

Šest závodníků se utkalo také ve třídě Masters určené pro jezdce nad 55 let a hodnocené na základě konzistence. Průběžně vedoucí Masters jezdec Zdenko Gergel opět dokázal, že nesbírá podia jen v jeho třídě S1 klasicky hodnocené dle rychlosti, ale také v Masters třídě hodnocené na základě konzistence. Gergel si v sobotu totižto připsal již třetí vítězství sezóny. Druhý v sobotu dokončil Vlado Okáli s Renaultem Clio a třetí skončil Tibor Gloznek se Seatem Ibiza. Zrovna on však dokázal vyrovnat konzistenci v neděli nejvíce a získal jako již sedmý Masters jezdec vítězství. Druhé místo obsadil Ivan Konečný s Citroënem Saxo a třetí nejlepší konzistenci předvedl Jaroslav Dambor se Zastavou Sportig. 

To byl Násedlovický víkend v kostce s dalším zajímavým pokračováním 10. ročníku ČSAS. Šampionát si nyní dopřeje krátkou pauzu až do závěrečného Hodonína, kterou však poslední prázdninový víkend vykryje premiérové Mistrovství Evropy na Slovakia Ringu. Na viděnou na tratích!

Leave a Reply