Skip to main content

Absolutním Šampionem Winter Slalom Cupu 2024 se stal český závodník Pavel Müller startující s VW Polo. Do sezóny sice vkročil s nulovým ziskem bodům, ale ve druhém a třetím závodě si již připsal dvě absolutní vítězství po sobě, které ve druhé polovině sezóny doplnil jedním třetím a jedním druhým místem. Celkem dokázal na svůj účet získat 72 bodů a s drtivým náskokem 27 bodů se tak stal letošním Šampionem WSC před Radkem Červíkem a Martinem Krausem. Kromě titulu absolutního Šampiona pak Müller získal také titul ve třídě Racing -1400. V následujícím rozhovoru se dozvíte, jak sezónu prožíval Pavel z jeho pohledu, ale podíváme se také na jeho začátky a budoucí plány.

Ahoj a v první řadě ještě jednou gratuluji k zisku letošního titulu! Bylo vidět, že jsi si za tím letos šel od samotného začátku a byla radost sledovat tvoje souboje a výkony.

Děkuji za gratulaci. Ano, tohle jsem měl v plánu – bojovat od prvního závodu, i když to tak ze začátku nevypadalo.

Jak hodnotíš sezónu ze svého pohledu?

Sezonu hodnotím určitě kladně, i když se první závod nepovedl, další byly úspěšné.

V úvodním závodě, který se jel částerně i na sněhu, jsi se neumístil asi úplně dle představ, tak co se tam stalo? 

Polo není stavěno na sněhové podmínky, a podle toho to tak dopadlo.

Který závod byl pro tebe nejtěžší? A naopak, kdy jsi měl pocit, že jsi podal svůj nejsilnější výkon?

Nejtěžší závod byl ten první, protože jsem věděl, že na sněhu nic nezajedu. Nejlepší byl ten poslední, když jsem dokázal zajet nejlepší čas z celého startovního pole.

V každém závodě jsme viděli parádní souboje, mnohdy s rozdílem pár desetin. Které jezdce jsi ty považoval za největší soupeře během celé sezóny?

Během celé sezóny to určitě byli Michal a Tonda Červenkovi.

Tvé VW Polo vídáme na závodech WSC už poměrně dlouho a nutno říct, že auto nefungovalo dokonale od začátku. Můžeš nám o něm něco prozradit? Určitě by nás zajímaly technické specifikace a úpravy, kterými si Polo prošlo.

Na autě jsem udělal hlavně odlehčení, výměnu oleje v tlumičích a zkrácení sériových pružin. Vše ostatní je v zásadě sériové.

A co tvé závodní začátky? Jsi přeci jen stále mladý jezdec, ale odježděného toho už máš hromadu od motokár až po auta. Kdy jsi tedy začínal s motorsportem a kterými disciplínami a kategoriemi jsi si prošel?

Závodit jsem začal na motokárách v roce 2006, kdy mi bylo 5 let. Prošel jsem si třídami Comer, Mini a Junior 60, Rotax Junior, a od 14 let KZ Junior. V 17 letech jsem spolu s motokárama začal jezdit i auta, a u toho jsem zůstal dodnes. Nejprve jsem jezdil slalom, a pak i vrchy.

Co hodnotíš jako svůj doposavad největší sportovní úspěch?

Jako svůj dosavadní největší sportovní úspěch hodnotím v motokárách ve třídě KZ Junior první místo v hodnocení za celou sezónu 2017.

A co letošní plány? Opět se chystáš primárně na závody do vrchu nebo tě uvidíme i na nějakém podniku ČSautoslalomu?

Zatím se chystám zejména na vrchy, ale chtěl bych se rozhodně zúčastnit i některého závodu ČSautoslalomu.

Moc díky za rozhovor a držím palce do letošní sezóny.

Leave a Reply