První závod Winter Slalom Cupu 2025 v Hodoníně odstartoval sezónu ve velkém stylu! Napínavé souboje, dramatické momenty a skvělé výkony jezdců slibují nezapomenutelnou sezónu.
Absolutní klasifikace
V absolutním pořadí se hned od začátku strhl napínavý souboj o nejvyšší příčky. Michal Červenka s Peugeotem 205 GTI sice od začátku patřil k nejrychlejším, ale závod plně strhnul na svoji stranu až od třetí závodní jízdy a stal se tak vítězem prvního závodu. Antonín Červenka, taktéž s Peugeotem 205 GTI, se držel těsně za ním a po celou dobu závodu mu šlapal na paty. Miroslav Havetta s Toyotou Yaris GR, který poprvé nastoupil s jeho novým vozem, předvedl krásný výkon a vybojoval bronzovou příčku. Navrátilec Tomáš Vičánek s Fordem Puma se statečně držel na čtvrtém místě a do posledních chvil bojoval o stupně vítězů. Pátou příčku obsadil Martin Horák s vozem Škoda Felicia, který se v průběhu závodu dokázal propracovat z hloubi startovního pole a se slabším vozidlem 1.3 to je úctyhodný výsledek.
Junioři
Premiéra Juniorské třídy a rovnou se specifickými pravidly, když kvůli vyrovnání vozů jsou zde hodnoceni pouze jezdci z klasifikace Fabia Cupu, Sport -1400 a Sport -1600. V úvodním závodě juniorů se svedl krásný souboj o vítězství, ve kterém nakonec zvítězil Filip Novák s Citroënem C2 VTS, zároveň i vyhlášený Junior roku za sezónu ČSAS 2024. Druhý skončil také stále zrychlující Dominik Handl s Citroënem C2 VTS a to jen o šest desetin sekundy. Třetí příčku obsadil Pavel Konečný s Peugeotem 206, pro kterého je to první podium v rámci podniků organizace ČSautoslalomu.
Ženy
I ženská třída zažívá v rámci WSC svoji premiéru, stejně jako unikátní způsob hodnocení. Ženy jsou totiž hodnoceny na základě koeficientu, který zohledňuje jejich pořadí a také počet jezdců ve třídě, ve které je zařazen jejich automobil. Mezi ženami ať už co se týká času tak i koeficientu dominovala Natália Lupačová s BMW 325i, letošní šampionka ČSAS 2024. Druhé místo obsadila Oľga Novotná s Hondou Civic a třetí Miroslava Gallasová se Suzuki Swift.
Fabia Cup
Historicky první závod Fabia Cupu během WSC naplnil ta nejlepší očekávání. Na start se postavili (zatím jen) 3 jezdci, kteří se mezi sebou poprali na totožné technice Škoda Fabia 1.4. Souboje to byly velmi těsné v řádově v desetinách na jízdu a i díky telemetrii a datům z Raceboxu se všichni stabilně posouvali. Vítězství z pvního závodu si nakonec odvezl Dominik Šurýn, druhé místo obsadil Tonda Husička se ztrátou 5,5 vteřiny a dalších 5 vteřin zpět dokončil Lubomír Hynčica, který i právě díky Raceboxu stahoval svoji ztrátu a po důkladné analýze jízdy byl schopný posunout svůj čas o rovné tři vteřiny.
Třída Sport -1400
Třída Sport -1400 se stala kořistí Friedricha Dolezala s Citroënem Saxo VTS, a to poměrně jasným způsobem, když dalšímu v pořadí „nadělil“ přes sedm vteřin. Stříbrný Michal Posolda na Hondě Civic naopak musel celý den tahat a v těsném souboji ubránil druhé místo o tři desetiny. Třetí příčku vybojoval zkušený Peter Ganoczy, taktéž s Hondou Civic, a to také těsně o další dvě desetiny před čtvrtým Gálem.
Třída Sport -1600
Ve třídě Sport -1600 předvedl Jiří Bařina s vozem Suzuki Swift hezký výkon a dojel si pro vítězství a zároveň i hezké a poměrně překvapivé deváté místo absolutně. Na podiu ho doplnili dva již zmínění junioři. Druhý skončil Filip Novák s Citroënem C2 VTS a třetí místo obsadil Dominik Handl také s Citroënem C2 VTS.
Třída Sport -2000
Ve třídě Sport -2000 se držely poměrně velké rozestupy a Tomáš Vičánek s Fordem Puma potvrdil roli favorita a s přehledem si dojel pro vítězství, čímž navázal na vítězství v posledním závodě loňské sezóny WSC 2024. Druhé místo obsadil Vičánkův dablér, Lukáš Landsfeld, rovněž tedy s Fordem Puma. Třetí skončil René Novák s Fordem Focus, kterému tento kvalitní výkon vynesl po dlouhé době první podium.
Třída Sport 2000+
Kategorie Sport 2000+ nabídla strhující podívanou v souboji o vítězství. Roman Kucharík s BMW E90 330i předvedl fantastický výkon a dojel si pro zasloužené vítězství o jednu vteřinku. Tibor Gloznek se Seatem Ibiza se statečně držel na druhém místě, ale i přes závěrečné zrychlování na vítěze nedosáhl. Podium pak zkompletoval Martin Kraus, tentokrát startující s vozem Škoda Fabia.
Třída Racing -1400
V Racing -1400 se očekával souboj mezi Martinem Horákem s vozem Škoda Felicia a loňským šampionem Pavlem Müllerem s VW Polo. Horák nakonec Müllera dokázal porazit a radoval se z vítězství, když dokázal po úvodních chybách své jízdy „vyčistit“ od penalizací, což se naopak právě Müllerovi tentokrát nepovedlo. Třetí místo vybojoval Ľuboš Jenis s Hondou Civic, který stejně jako například Radek Červík letos přestoupil ze třídy Sport právě do Racingu.
Třída Racing -1600
Třída Racing -1600 patřila Ondřeji Hunčovskému s vozem Škoda Citigo-e iV. Loňský šampion Daniel Lupač s Peugeotem 106 S16 se musel spokojit s druhým místem a třetí příčku obsadil Michal Lupač s Peugeotem 206, který tak zkompletoval trojici na stupních vítězů.
Třída Racing -2000
V kategorii Racing -2000 dominovali jezdci s notoricky známým zeleným Peugeotem 205 GTI. Michal Červenka si dojel pro vítězství, Antonín Červenka skončil druhý a Jaroslav Ušela doplnil stupně vítězů.
Třída Racing 2000+
Jan Janča s VW Golf se stal vítězem třídy Racing 2000+ s luxusním náskokem přes 20 vteřin, ke kterému si připsal i hezkou sedmou příčku absolutně. Jan Foral také s VW Golf obsadil druhé místo a Tomáš Penčík s Mazdou MX5 obsadil místo třetí.
Třída Special 4×4
Poslední premiérou je samostatné hodnocení třídy pro „čtyřkolky“. Ve třídě Special 4×4 úvodní závod opanoval Miroslav Havetta s Toyotou Yaris GR, který předvedl téměř bezchybnou a konzistentní jízdu a zaslouženě zvítězil. Loňský šampion třídy Sport 2000+ Aleš Dokoupil s Audi S1 se tentokrát musel spokojit s druhým místem a třetí příčku vybojoval Michal Černý se Subaru Impreza WRX STI, který se v průběhu závodu dokázal propracovat z nižších pozic až k bronzu.